Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště ZŠ a MŠ Střelice zajišťuje specializované pedagogické činnosti, a to na základě vyhlášky č. 72/ 2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.

Školní poradenské pracoviště pracuje pod vedením zástupkyně ředitele školy Ing. Olgy Žilkové.

Činnost poradenského centra školy zajišťují:

  • výchovný poradce pro I. stupeň, školní speciální pedagog: Mgr. Marcela Bezoušková
  • výchovný poradce pro II. stupeň: Mgr. Zuzana Klimentová
  • školní metodik prevence: Mgr. Vendula Antošová
  • školní psycholog: Mgr. Adéla Jedlitschková
  • Kariérový poradce: Ing. Sylva Hradečná

Komunikace se školskými poradenskými zařízeními zajišťuje
školní speciální pedagog Mgr. Marcela Bezoušková, tel.: 725 331 464, e-mail: marcela.bezouskova@skolastrelice.cz.

Konzultační hodiny ve školním roce 2025/26:
Všichni členové ŠPP jsou dostupní prostřednictvím e-mailových kontaktů, rodiče žáků mohou členy ŠPP primárně kontaktovat prostřednictvím školního informačního systému EduPage.

Zajišťujeme:

Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

  • vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
  • spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
  • spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními

Péče o nadané žáky

  • podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných

Kariérové poradenství

  • kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění

Prevence a intervence školní neúspěšnosti a rizikového chování

  • prevence školní neúspěšnosti podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
  • průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
  • předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
  • průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
  • včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů

Metodická podpora pro rodiče a učitele

  • metodická podpora učitelům při použití speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
  • spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci

Školní psycholog

Školní psycholog se ve škole zapojuje například do následujících aktivit:

  • Poskytuje úvodní poradenskou konzultaci dítěti, které ho samo vyhledá
  • Poskytuje krizovou intervenci dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci
  • Společně s pedagogy se podílí na vytváření podmínek k maximálnímu využití potenciálu dítěte
  • Podílí se ve spolupráci s třídními učiteli na posílení pozitivní atmosféry ve škole, ve třídě
  • Provádí anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (vztah žáků k vyučovacím předmětům, výskyt rizikového chování, klima třídy apod.) a konzultuje zjištěné údaje s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídními učiteli, při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření a průzkumu účastnili
  • Navrhuje a provádí preventivní programy ve spolupráci s třídním učitelem a metodikem prevence.