Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště ZŠ a MŠ Střelice zajišťuje specializované pedagogické činnosti, a to na základě vyhlášky č. 72/ 2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
Školní poradenské pracoviště pracuje pod vedením zástupkyně ředitele školy Ing. Olgy Žilkové.
Činnost poradenského centra školy zajišťují:
- výchovný poradce pro I. stupeň, školní speciální pedagog: Mgr. Marcela Bezoušková
- výchovný poradce pro II. stupeň: Mgr. Zuzana Klimentová
- školní metodik prevence: Mgr. Vendula Antošová
- školní psycholog: Mgr. Adéla Jedlitschková
- Kariérový poradce: Ing. Sylva Hradečná
Komunikace se školskými poradenskými zařízeními zajišťuje
školní speciální pedagog Mgr. Marcela Bezoušková, tel.: 725 331 464, e-mail: marcela.bezouskova@skolastrelice.cz.
Konzultační hodiny ve školním roce 2025/26:
Všichni členové ŠPP jsou dostupní prostřednictvím e-mailových kontaktů, rodiče žáků mohou členy ŠPP primárně kontaktovat prostřednictvím školního informačního systému EduPage.
Zajišťujeme:
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
- spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
Péče o nadané žáky
- podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
Kariérové poradenství
- kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
Prevence a intervence školní neúspěšnosti a rizikového chování
- prevence školní neúspěšnosti podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
Metodická podpora pro rodiče a učitele
- metodická podpora učitelům při použití speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
Školní psycholog
Školní psycholog se ve škole zapojuje například do následujících aktivit:
- Poskytuje úvodní poradenskou konzultaci dítěti, které ho samo vyhledá
- Poskytuje krizovou intervenci dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci
- Společně s pedagogy se podílí na vytváření podmínek k maximálnímu využití potenciálu dítěte
- Podílí se ve spolupráci s třídními učiteli na posílení pozitivní atmosféry ve škole, ve třídě
- Provádí anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (vztah žáků k vyučovacím předmětům, výskyt rizikového chování, klima třídy apod.) a konzultuje zjištěné údaje s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídními učiteli, při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření a průzkumu účastnili
- Navrhuje a provádí preventivní programy ve spolupráci s třídním učitelem a metodikem prevence.
